tips på redigeringsprogram

2012-04-19 | 17:58:11
1. pixlr.com - en sida på nätet där du kan redigera dina bilder, ändra färger och använda lager lite grann som i photoshop. Jag har själv varit inne på pixlr.com och det är väldigt likt photoshop på många sätt, så detta program skulle jag redigera i om jag inte hade photoshop.
man kan ändra färger och man kan även ta bort fläckar och annat man stör sig på i bilden
ett till + i pixlr är att man kan förminska bilderna för bloggen. för jag vet att många har problem med att tex ladda upp bilder på deras blogg då det laddar i evigheter och dom kommer aldrig upp. jag känner många som bloggar på devote.se och då kan man se hur folk skriver " fan vad devote krånglar nu igen, nu kan jag inte ladda upp bilder som vanligt...." en orsak kan vara att bilderna är för stora egentligen. kan lova er att bilderna kommer komma upp mycket snabbare om ni förminskar bilderna. och ni väljer ju en storlek när ni laddar upp dom på devote, så då kan ni förminksa bilderna till den storleken i pixlr från början så får bilderna bästa kvalite på bloggen sen också. men glöm inte spara en högupplöst kopia, dvs en icke förminskad bild ifall du skulle vilja beställa hem bilder från tex extrafilm lr liknande. det blir bäst kvalite såklart när den är högupplöst

här är en bild som jag bara testade redigera i pixlr:
2. picasa - här kan du också redigera bilder, jag har dock inte provat på det. fast jag har det nerladdat på min dator...                     haha. För att ladda ner så kan ni söka på google.

3. photoscape - här kan du också ändra färger och ljusa/mörka upp bilder osvosv, sök på google och ladda ner.

4. gimp - är också lite likt photoshop, och jag vet många som redigerar där, bara söka på google och ladda ner.


anledning varför jag tipsar om lite redigerningsprogram är för att jag känner endel som brukar redigera på hemsidan picnik som lägger ner idag om jag minns rätt? så därför får ni som förut använt picnik lite tips. slår vad om att mer än hälften vet om dessa program, men alla kanske inte gör det.
Kommentarer
Postat av: OLIVIA / fotoblogg

Sv: Här hittar du hur man gör mouseover-bilder. :)

http://tescho.se/webdesign-hur-gor-man-moouseovers/

2012-04-19 @ 18:28:44
URL: http://oliviasandinpekka.blogg.se/
Postat av: Krille

Jag säger bara picmonkey.com
Coolaste namnet på ett redigeringsprogram ever :)

2012-11-17 @ 13:28:58
URL: http://karlstad.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback