Här är mina knep för att bli frisk

2012-01-31 | 22:30:28
okej så jag är lite småsur över att jag verkligen är påväg mot sjukhållet, eller ja, det går lite upp & ner. men för typ 10 min sen fick jag världens hostattack, ni vet en såndär då man blir aldelles tårögd och det kittlar i halsen? ah det hände mig, sen har jag nyst x antal gånger ikväll vilket slutade med att jag spräckt läppen litegranna och sedan höll jag på att svimma i duschen, på riktigt liksom. men jag vill verkligen inte bli sjuk till helgen så jag har prövat lite olika saker här ikväll bara för att försöka bli frisk.
1. ätit varm soppa och smörgås, för har fått för mig soppa är bra när man är förskyld? rätta mig ifall jag har fel.
2. shottat hostmedicin, kommer ihåg när jag var barn, då älskade jag denna medicin, tycket det smakade godis, nu så bara, hur fan tänkte jag egentligen??
3. tagit chansen att äta en apelsin, då michelle tjatar om att det är bra med apelsin och sådär. men när jag skulle skala apelsinen så bara.. äh...hur skalar man en apelsin? den har ju 10 ggr så tjockt skal som en klementin..  och så har jag fanimig inte ätit apelsin sen jag bodde i karlstad, dvs på fritids när man gick i typ 3:an eller 4:an , och nu går jag i 9:an.. ingen frukt människa sådär, men ska bli bättre med sånt.. äh ljug. aja åt halva apelsinen. för sedan sved det ju på läppen där jag tidigare spruckit upp den, SÅKLART, med mitt flyt.
4. jag åt en banan
hoppas detta hjälper, annars blir jag en sur piggelin. hoppas någon läste denna ovärda text, eller har jag skrivit allt i onödan?
Kommentarer
Postat av: Sara F-O-T-O

Åhh, jag är också sjuk :( Hur har din dag varit? :)

2012-02-01 @ 19:18:03
URL: http://saragunnari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback