vad vet du om mig egentligen?

2012-07-19 | 18:00:00
tidsinställt pågrund av språkresa i frankrike
 
 
 
1. jag är beroenda av mina krämer, jag måste ta dom morgon och kväll. känner mig värsta smutsig i ansiktet annars.
det är djuprengörande, ansiktsvatten och återfuktande. utan det. I will die. nej skojja. men är faktiskt beroende.
 
2. gillar inte när man är uppe i mitt ansikte, får appanik! alltså i håret och sådär går ju bra, men ni vet när folk typ ska ta en i ansiktet och hålla på. bajsa ner er.
 
3. jag blir lätt deprimerad när jag följer någon serie, jag vet inte varför. jag bara blir det. SPECIELLT när den är slut, då känner jag mig helt tom. typ som om min anledning för att leva just försvann, ni vet den känslan? haha jises.
 
4. jag skulle egentligen heta "My" , för min pappa gillar korta namn, men min mamma tyckte det lät konstigt att heta "My Funeland" så då blev det "Sanna Funeland" istället. fast fick "My" i andranamn iallafall, även "Linnéa". så jag heter "Sanna My Linnéa Funeland". mina andra tre syskon har korta namn, "Ewa" "Tim" "Ida" , antar pappa fick bestämma då? 
 
5. jag har bott 11 år i en lägenhet i karlstad, och jag flyttade till skoghall 5/11 - 07 ,jag började alltså 5:an, på Mörmoskolan. aldrig varit så nervös i hela mitt liv. och jag kommer ihåg att jag blev så ledsen när mamma följde med ida till hennes klass, eftersom hon var två år yngre än mig. haha, JAG VAR JU ASBLYG NÄR JAG VAR LITEN, iallafall när jag träffade nytt folk, HERREGUD. 
 
6. jag har alltid varit en person som aldrig riktigt haft lätt för att vara öppen om saker, tex om vad man stör sig på, eller om man mår dåligt, eller om man tycker om någon. det är något jag vill bli bättre på, att liksom kunna prata om sånt. nej men ärligt alltså, jag måste verkligen bli bättre på att berätta hur jag känner, bra eller dåligt, det är lika viktigt. 
 
7. när jag sover hemma måste jag alltid ha 5 kuddar i sängen, annars blir det "obalans". gud, jag låter som han i filmen "i rymden finns inga känslor". men det är faktiskt så, jag får typ panik om kuddarna inte ligger rätt. som nu när min familj var på kolmården och jag inte hängde med så hande någon (ida) tagit en av mina kuddar, INTE OKEJ. alltså, klart jag kan somna utan problem, men jag vill ha 5 kuddar. punkt slut. 
 
8. jag tror jag vill bli frilansfotograf, alltså om jag blir tillräckligt duktig så att säga, och då starta en egen firma där jag tar emot fotojobb och tjäna pengar på det. fast det är ju bara dagdrömmar, haha. jag ser verkligen upp till er som vet vad ni vill göra i framtiden. jag har ingen aning. eller okej, frilansfotograf, MEN man måste ju kunna tjäna pengar som man kan leva på. jag vet inte direkt hur mycket man tjänar på sånt. det beror väll iofs på hur mycket man tar betalt för fotojobben. gud jag har ju noll koll på livet jag.
 
9. jag är en person som måste få en kväll för mig själv, alltså stänga in mig på mitt rum och bara va. klarar inte av att göra något VARJE dag en hel vecka. jag får panik av människoribland, haha. jag måste ha tid med mig själv och bara få tänka. jag kommer bli galen i frankrike!! eller just det.. när ni läser detta är jag redan i frankrike. tur jag inte tröttnar på michiiii så lätt, så det kanske går bra ändå. hon är bäst förövrigt. michelle är verkligen en så jäkla underbar människa. 
 
10. när jag var liten, eller ja, gick i 1:an - 4:an ungefär, samlade jag på bokmärken, pokemon kort, kulor och pogs. jag målade även mycket. jag målade manga typ hela tiden. det var jag, Ida, Sara, Elin och Nora ibland, som samlade och hade oss. vi fick alltid för oss att måla och allt vad vi nu gjorde. jag har kvar alla bokmärken och bilder och allt vad det nu är. haha, jises. idag samlar jag typ på.. tictac burkar... HAHA. va fan är det om. aja. har jag bestämt mig för att samla på det så måste jag. jag är även besatt av den här billeken, vet ej vad den heter. men man ska först hitta en registreringskylt där siffrorna är "001" och sen "002" och sen "003" osv upp till "999". man måste hitta dom i rätt ordning. om man tex är på "004" och man hittar "005" innan "004" så gills det inte att du sett "005", utan man måste hitta den igen. fattar ni? ah den leken är jag fast i. och jag är just nu på 116 eller 117. minns inte. fan, då måste jag hitta 116. FAST JAG VET VART BÅDA DOM FINNS. dom står på samma parkering påväg till ceylan... hahahah.. 
 
Kommentarer
Postat av: sanna

Haha, nummer 2...Åh, va jag känner igen mig i den. Är exakt likadan!

2012-07-21 @ 18:04:02
URL: http://sannasj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback