Jag har tänkt på en sak

2012-06-08 | 14:00:00
tidsinställt pågrund av klassresa

jag har tänkt på en sak. visst är ju alla skittaggade för att det är snart sommarlov och bal osv. jo okej sure, jag kan förstå om ni är hur taggade som helst och är skoltrötta and so on. men själv känner jag att jag inte vill ha sommarlov, jag vill inte sluta högstadiet, jag vill inte flytta och allt det där som kommer bli nytt efter sommarlovet. man är ju så "lugn" att gå på sommarlov just för att man vet vad man kommer tillbaka till, sin klass, sin skola. inget vidare nytt egentligen. men nu är det ju helt annorlunda. okej suuuuuuure, vi gjorde väll en ganska liknande sak när vi slutade mellanstadiet och skulle börja högstadiet. men då gick man ändå kvar på samma skola och man visste man skulle hamna med någon man kände. men nu när iallafall jag ska börja gymnasiet så håller jag på att skita ner mig för jag är så jäkla nervös. jag är inte ett dugg taggad på sommarlov. just för att jag kommer flytta till en helt ny stad. jag känner ju typ inte en ända där, jag kommer bo själv i en lägenhet. jag kommer börja i en helt ny klass där jag inte kommer känna någon! för ni som börjar på sundsta eller tingvalla osv, ni kommer ju ändå ha lite koll på vilka personerna är, och ni lär ju hamna med någon ni känner / känner igen. jag kommer ju verkligen inte ha en aning om vilka jag kommer hamna med. och just därför är jag inte ett dugg taggad på att sluta skolan. jag skulle lätt vilja gå 3 år till på mörmoskolan just för att slippa allt det nya. okej nu sitter ni väll och bara- men gå på sundsta dåååå? fast nej, jag vill ju gå på broby grafiska, det är ju inte det. men jag är bara så nervös för allt nytt, man måste liksom börja om från början. lära känna nya människor och anpassa sig efter allting där. fast egentligen borde jag inte vara så nervös. jag menar, alla andra som ska börja på broby grafiska lär ju vara lika nervösa som mig (får jag hoppas. haha) iallafall dom som kommer från en annan stad. nej jag vet inte. när jag väl har börjat där kommer jag se tillbaka på hur nervös jag var och inte riktigt fatta vad det var jag var så nervös för. så jag kan lika gärna skippa att vara så nervös och se fram emot och hoppas att det blir säkert jättebra.
och nu låter det kanske som bara jag kan vara nervös inför gymnasiet bara för jag ska börja i en annan stad, men det är inte så jag menar. bara för man börjar på tex sundsta kan man vara lika nervös för det. men jag skrev ifrån min synvinkel och då jämför jag ju hur mycket mindre nervös jag skulle vara om jag började på sundsta och inte broby grafiska. så det var väll därför det lät som det kanske? men det är inte så jag menar.
och nu känns det som jag skrivit en uppsats om varför jag inte vill gå på sommarlov. jag menar.. ÄR JAG KNÄPP ELLER??? hur kan jag inte vara glad att det är sommarlov om några dagar. nu får jag fan ge mig. haha åhhhh.
Kommentarer
Postat av: klara

sannis jag kommer till dig när som helst om du blir trött på nya coola fotomänniskor, ba call maj näjm bby!

2012-06-09 @ 15:01:50
URL: http://andreaochklara.blogg.se/
Postat av: Maja!

Kan inte du göra ett inlägg där du berättar lite om ditt gymnase val mm? O även lite bilder på din bal klänning Hihi!<3 Jätte fin blogg!!!<3

2012-06-11 @ 23:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback